hmmmm..

blog?it is almost same function of diary...but one good reason is i can share what happen in my life wif u..so..enjoy my blog k:)

Saturday, April 9, 2011

BF & CD

hmmm..sbnrnye ader hikmah awal thn ari tu aku g taklimat emis..berkenalan ngn sorg akak ni..dia bnyk citer psl BF (breastfeeding)..mmg bnyk kebaikannya..selain dapat jimatkan duit beli susu lembu yg mahal kat kedai tu..plg pntg anak kita dapat khasiat yg mmg x ternilai harganya...g klinik pun nurse citer benda yg sama..

sebenarnya..sblm ni pun mmg aku niat nk BF kat anak aku nnt..sbb aku tgk ma..ma bley buat..akak tu bley buat,mst aku pun bley buat..tp cm kate akak yg aku bc blog dia tu..perlukan kesabaran..so..skang ni aku tgh cr n bc mklmt psl BF ni..n survey material BF ni..breast pump,cooler,warmer n mcm2 g..dh survey tu duit pun kna kumpul gak la..hehehe

BF ni mgkn nmpk sng..tp sbnrnye kalau x tau teknik n cara2 dia..mgkn akan jadi ssh..so aku kna cr seberapa info 4 BF ni..aku pun da gtau abg..n dia pun stuju ngn aku..so..wish me luck;)

CD (cloth diapers)...alternatif len bg diapers yg jual kat kedai tu..CD ni bkn pakai buang..yg ni bley cuci..CD ni bkn sj leh jimatkan duit..tp bley save our environment...duk tgk kat blog n fb mkin bnyk bnda ni..sume comey2..geram je tgk..hehehe..yg ni dlm list gak sbnrnya..tp still x tau bnyk pasal CD ni..sbb tu nk kna cr info g..
so..pape pun..aku kna cr seberapa bnyk yg mgkn mklmt ttg BF & CD ni sblm baby kuar;)

No comments:

Post a Comment